BABY TO CHCÚ TIEŽ 2

BABY TO CHCÚ TIEŽ 2

5.0

Hneď na úvod najdôležitejšie posolstvo: Baby 2 sú výrazne lepšie než ich prvý diel. Dokonca sa dostávajú na úroveň pozerateľnej, neurážajúcej romanticko-komediálnej veci. Teda, nie že by to bol hit, na ktorý všetci musíte ísť, ale i tak je to viac, než som čakal...

Dievčatá nám za ten čas trochu podrástli a v dvoch prípadoch i opekneli (čiastočne pomocou zmeny castingu), ale najmä výrazne zmenili svoj problém. Z prcičkovského "ako zažiť orgazmus" sa posunuli predsa len do pokojnejších vôd študentského života a hľadania si svojho miesta pod slnkom. V tomto prípade sa slovenský preklad snímky výrazne vzdialil od skutočného významu, a treba povedať, že našťastie. Iný preklad názvu (ja neviem, napríklad - Ach tie baby) by však nepripomenul kasový úspech predošlého zlého filmu a tak čo.

Baby to chcú tiež 2 Baby to chcú tiež 2 Baby to chcú tiež 2

Otázka sexu sa totiž rozoberá omnoho menej. Prvotné, čo sa rieši je možnosť vlastného bývania. Odchovaný mnohými rokmi internátov a podnájmov som mal plné pochopenie pre tri naivné baby, ktoré chceli za pár šupov pekný byt a ich nadšenie bolo naozaj celkom milé. Škoda, že to kazili násilné fóriky a la fitnes. Čo sa celkom nepodarilo bol výber hlavnej zlej postavy. Nordicky vyzerajúca francúzka (!) vinná už len svojím prízvukom veľa vzruchu (okrem jedinej nahej scény) nepriniesla a tak film stál a padal so sympatiami k hlavnej dvojici. Tou v konečnom dôsledku bolo postupné vzplanutie medzi cynickou "čajkou" Lucy a je idolom "2000 bytov" v utajení. Táto dejová línia, podobne ako príbeh nešťastnej lásky Leny patril k tomu pozerateľnému.

Je pravda, že už tým čo som vymenoval tromfli Baby 2 svoj prvopočiatok o (riadne) prsia, ale i tak je toho dosť čo vytknúť. Zatiaľ čo spád filmu ponúkal možnosť viac sa vyhrať s atmosférou na internáte, skutočnosť bola prísne našablónovaná. Dobrý chalan, zlý chalan, ktorý je ten správny? Žiaľ, trápnostiam v dialógoch sa tým pádom nedalo vyvarovať. ("Myslíš si, že je bohatý?" - týpek prišiel na BMW cabriolete so striebornou metalízou...)

Zvláštnosťou pre mňa ostáva líderska pozícia Inken (Diana Amft), ktorá toho veľa neuhrá a ani inak nedáva veľa dôvodov na oslnivú kariéru. Naopak postava Leny, ktorá bola jednoznačne najbližšie skutočnej bytosti dáva nádej, že tretí diel sa dokáže vyštverať na úroveň príjemnej komédie. Pochybujem, že z toho niekedy bude čosi čo i len vzdialene podobné kultovej "básnickej" trilógii, ale zase až tak veľa od Nemcov čakať nemôžeme... či hej? :-)

Mädchen, Mädchen 2 - Loft oder Liebe (SRN, 2004, 88 min.)
Réžia: Peter Gersina. Scenár: Maggie Peren. Kamera: Jochen Stäblein. Hudba: Julian Maas, Christoph M. Kaiser. Hrajú: Diana Amft, Karoline Herfurth, Jasmin Gerat, Max Riemelt, Sebastian Ströbel, Max von Thun, Florian David Fitz

autor Vladimír Kurek 17.11.2004
5.0
7.2