AGENTI NULA NULA

AGENTI NULA NULA

1.0

Dvaja návštevníci kina s kódovým označením - jeden a dva, sa po "vychutnaní" štyroch trailerov, až neveriacky pozerali na úvodnú titulkovú sekvenciu francúzsko-anglickej spolupráce. Hneď od začiatku bolo jasné, že Double zéro pôjde svojou vlastnou cestou. Nebude hlúpo parodovať najslávnejšie filmy žánru (aj keď ani tomu sa nevyhli) a ani sa tváriť ako najakčnejší francúzsky film.

Francúzska tajná služba najme dvoch agentov z ulice, vyšle ich na supertajnú misiu, na ktorej majú nájsť a priviesť späť supertajnú nukleárnu zbraň. Už z tohto text musí byť všetkým jasné, že pôjde o jasne zameraný film. Máme tajnú ničivú zbraň, dvoch totálne neschopných agentov a zločinca - Zlo, obklopeného ženami, snažiaceho sa vynájsť sprej na sterilizovanie...

Agenti nula nula Agenti nula nula

Ako sme tak sedeli a dívali sa na úvodnú časť filmu, začali sa u mňa strácať obavy, že pôjde o absolútnu somarinu. Ale bol som vyvedený z omylu. Tvorca akčnej komédie Taxi a Zločin je extrémny šport Gérard Pires si vie celkom slušne poradiť s akčnými pasážami, v čom mu napomáha veľmi dobrá kamera Denisa Roudena. Tá chvíľami až Bayovským spôsobom lieta medzi postavami, ale v momente, ako prídu na rad humorné scény, ide akákoľvek komika stranou a návštevník s vyšším poradovým číslom môže len čakať na to, kedy príde tá vytúžená komická hláška, aby sa mohol zasmiať.

Tá nakoniec príde, keď sa jeden z agentov snaží vysvetliť "trosečníkovi", že je francúzskym agentom. Ale to je tak všetko. Bohužiaľ všetky vtipné scény by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky. Vrcholné dielo humoru paradoxne patrí bielemu zajačikovi, ktorý v rukách schopných grafikov prekonáva Carreyho Masku. Na druhej strane sa ťažko orientuje v prestrelke, ktorej predchádza "komické" tanečné číslo. V tom je problém celého filmu. Väčšina scén stojí na pol ceste, zato v dokonale čistom obraze a formálnom spracovaní.

Agenti nula nula Agenti nula nula

Hlavnými hrdinami sú komici Eric Judor ako Ben a Ramzy Bedia ako Will. Dva nič netušiace protiklady poslané na spoločnú misiu. Chémia medzi nimi funguje (majú spolu bohaté javiskové skúsenosti), ale z plátna do tmavého sálu neprechádza nič. Žiadny z hercov na seba nestrháva pozornosť, žiadna z postáv neprechádza vývojom a najneskôr po hodine začne každá nudiť. A nezachraňujú to ani sporo odeté krásavice.

Agenti nula nula nemajú čo robiť na filmovom plátne. Mali ísť rovno na videokazety a malo by trvať ešte dosť dlho, než sa dostanú do predpoludňajšieho vysielania nejakej televízie. Ale pokiaľ vás táto recenzia dostatočne neodradila, stačí ak si pozriete záverečné titulky, kde nájdete všetky scény, ktoré ako-tak stoja za pozretie. Ale sľubujem vám, že na druhý deň si na film ani nespomeniete a radšej ako do multiplexu sa vydajte na Festival frankofónneho filmu, ktorý začína práve tento piatok.

Double zéro (FR/VB, 2004, 90 min.)
Réžia: Gérard Pires. Scenár: Alexandre Coquelle, Matthieu Le Naour. Kamera: Denis Rouden. Hudba: Colin Towns. Hrajú: Eric Judor, Ramzy Bedia, Didier Flamand, Rossy de Palma, Edouard Baer

autor Matej Oravec 10.3.2005