BLADE: TRINITY

BLADE: TRINITY

5.0

"To bol aj film? U mňa to skončilo hneď po reklame na Apple iPod, tá zato trvala večne ..." Toľko vtipná reakcia jedného môjho známeho na Blade: Trinity. Najnovší, a dúfajme že aj posledný prírastok do rodiny filmov o ochrancovi ľudstva a postrachu upírov Bladeovi si vybojoval cestu na naše plátna kín a chce z nás vysať ešte aj posledné nádeje v dobré komiksové adaptácie.

Blade: Trinity Blade: Trinity Blade: Trinity

Blade: Trinity pritom nezačína úplne zle. Pasca, ktorú upíri na Blade nastražili je premyslená a prináša do filmu niečo, čo tu už dávnejšie nebolo - skutočnú hrozbu pre hlavnú postavu. To že sa Blade dokáže vyrovnať s upírmi, to je jasné každému kto videl predchádzajúce časti, a tak ani seba-silnejší nepriateľ z ich radov nepôsobí hrozivo. Avšak ako má Blade bojovať proti systému, vytvorenému ľuďmi ktorých ochraňuje? Upíri nafilmujú ako Blade zabil človeka a tým poštvú FBI za ním, ktoré im nevedomky nahráva do rúk. Blade je zatknutý a Whistler (už po druhýkrát, tento raz už naozaj) zabitý. Vo väzení sa samozrejme upíri k Bladeovi dostanú a keď ho už-už idú zabiť, príde nečakaná pomoc. Do deja vstupujú Nightstalkers - malá, organizovaná skupina ľudí, ktorí, podobne ako Blade, zasvätili svoj život boju proti upírom. Medzi nimi Whistlerova dcéra Abigail (Jessica Biel) a Hannibal King (Ryan Reynolds), ex-upír. Avšak hneď po Bladeovom vyslobodení stráca Trinity všetko, čo si na začiatku vybudovala - stratené zázemie pre Bladea je hneď nahradené novými charaktermi a hneď je aj predstavené nové veľké zlo, ktorým je tento raz sám Dracula. Pardón, tu sa volá Drake a je prvým upírom vôbec, ešte z čias Mezopotámie. A tak sa Blade musí spojiť (nedobrovoľne) s týmito "rookies" aby zabránil hroziacemu "konečnému riešeniu" upírov a zabil ich prapraprapra... praotca.

Blade: Trinity mal potenciál stať sa naozaj dobrým akčným filmom a prekonať aj prvý diel (o druhom dieli radšej pomlčím). Okrem už spomínaného ohrozenia hlavného hrdinu mal film k dispozícii dva nové charaktery, ktoré mali dej oživiť a zaujímavého záporáka. Kým Drake (Dominic Purcell) spočiatku vyzeral byť rovnocenným súperom pre Bladea, bola jeho úloha s pokročivším časom filmu zdecimovaná na minimum (v podstate iba na jeden boj s Bladeom). Priam do očí bodajúce paralely medzi ním a Bladeom (obidvaja konfrontovaní s novým svetom, obidvaja hladní po krvi a zároveň "daywalkers", ...) boli premlčané a tak ani Drakeove posledné slová nemali dopad, aký mohli mať.

Čo sa týka Nightstalkerov, tam je to ešte horšie. Jessica Biel ako keby ani vo filme nebola - okrem kopírovania pesničiek na iPod nerobí skoro nič (a prosím, ako môže niekto ísť bojovať a uvedomelo si obmedziť sluch?), jej rola je nevýrazná a tak iba poskakuje, strieľa, občas zaplače a celkovo len vyzerá dobre. Hľadajme to oživenie teda inde, čo tak Ryan Reynolds? Aj tu toho oživenia veľa nenájdeme - dejovo je jeho charakter síce zaujímavejší ako Abigail, ale viac ako svieži vánok to nie je. Čo mu ale treba dať k dobru sú jeho hlášky - niektoré sú vtipné, niektoré menej, ale vo väčšine prípadov sa mu podarilo vyvolať u mňa úsmev až smiech.

Pri pozeraní Blade: Trinity sa nedá nevšimnúť si premrhaný potenciál pri každej predvídateľnej scéne (Drake zaútočil na Nightstalkerovskú základňu, keď tam hlavný hrdina nebol, ó aké nečakané!), pri každom stereotypnom charaktere, o ktorom vieme, že za chvíľu umrie, z plátna nevýraznosť priam kričí. Čo ostáva je priemerný akčný film s fádnou, seba-zaľúbenou réžiou, naivným scenárom, vykrádajúcim všetko od Rýchlo a zbesilo po Matrix, typicky stoickým Wesley Snipesom a reklamnými vsuvkami na Apple iPod. V Konečnom dôsledku môžeme byť radi, že Blade: Trinity je posledným zo série, lebo prekonať dokázal iba svoju druhú časť, a to naozaj nie je ťažké ...

Blade: Trinity (USA, 2004, 114 min.)
Réžia: David S. Goyer. Scenár: David S. Goyer. Kamera: Gabriel Beristain. Hudba: Ramin Djawadi, RZA. Hrajú: Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Jessica Biel, Dominic Purcell, Parker Posey, Ryan Reynolds, Mark Berr.

autor Marek Vojtko 11.2.2005
Páči sa mi!
:)