Kampaň na podporu domácich filmov - Idem do kina, čaká na otvorenie kín

Audiovizuálnu kultúru a priemysel na Slovensku výrazne postihli karanténne opatrenia voči ochoreniu ...

pridal AVF 26.10.2020 o 18:46
Kampaň na podporu domácich filmov - Idem do kina, čaká na otvorenie kín


Audiovizuálnu kultúru a priemysel na Slovensku výrazne postihli karanténne opatrenia voči ochoreniu COVID-19. Ekonomický prepad a finančné straty v audiovízii sú vyčíslené na desiatky miliónov eur. Ako prvé boli zrušené verejné podujatia a filmové predstavenia v kinách. V postupnom uvoľňovaní reštriktívnych opatrení sa však kiná len veľmi pomaly vracajú do obmedzenej letnej prevádzky. Tú totiž ovplyvňuje viacero faktorov. V prvom rade program, závislý na ponuke filmovej distribúcie, ktorá je však v súčasnosti limitovaná najmä odložením premiér nových titulov. Ďalším faktorom sú nevyhnutné hygienicko-preventívne opatrenia v kinách, ktoré pre ich prevádzkovateľov predstavujú dodatočné náklady. A v neposlednom rade je tu aj pretrvávajúca opatrnosť návštevníkov kín, ktorí akoby mali naďalej obavy o svoje zdravie pri návšteve filmových predstavení.

Audiovizuálny fond sa od začiatku krízy vyvolanej COVID-19 usiluje svojimi opatreniami zmierniť jej dopady na celú oblasť audiovizuálnej kultúry a priemyslu. Najnovšie sa v oblasti podpory kín a distribúcie podieľa dotáciou v sume 13 tisíc eur (24 % z rozpočtu projektu) aj na spoločnom komunikačnom projekte „Idem do kina“. Ten vzniká z iniciatívy Asociácie nezávislých producentov v spolupráci s Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS), Úniou filmových distributérov aj Združením prevádzkovateľov kín. Cieľom kampane je vrátiť do slovenských kín divákov najmä na predstavenia nových slovenských filmov.

Komunikačná kampaň je postavená na propagácii uvádzania konkrétnych filmových diel v kinách, no zároveň je jej cieľom obnoviť dôveru divákov a podnietiť ich k návšteve filmových predstavení. Film totiž stále patrí predovšetkým do kina. Základným komunikačným médiom kampane sú vzhľadom na cieľovú skupinu najmä online platformy a sociálne siete. Podporou zo strany RTVS bude vysielanie upútaviek na nové slovenské filmy zahrnuté do projektu. Vďaka novej legislatívnej úprave z iniciatívy ministerstva kultúry už budú môcť byť tieto upútavky vysielané ako oznam vo verenom záujme a nebudú tak zahrnuté do vysielacieho času limitovaného pre reklamu.

Komunikačnú kampaň kreatívne aj produkčne realizuje agentúra JandL, marketing a reklama, ktorá je prijímateľom podpory z fondu na tento projekt a je známa aj z viacerých filmových a spoločensko-charitatívnych projektov.





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 50476
02 |
návšt. 11232
03 |
návšt. 6387
04 |
návšt. 5029
05 |
návšt. 4829
06 |
návšt. 3812
07 |
návšt. 4039
08 |
návšt. 2951
09 |
návšt. 1913
10 |
návšt. 1868
REBRÍČEK US
01 |
$82,0 mil.
02 |
$7,4 mil.
03 |
$3,9 mil.
04 |
$3,2 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,5 mil.
07 |
$2,1 mil.
08 |
$1,7 mil.
09 |
$1,4 mil.
10 |
$1,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.